INFORMACJE O SPOSOBIE OBSŁUGI PODATNIKA
Parter
Podstawowe stanowiska informacji i bezpośredniej obsługi podatników zlokalizowane są na Sali Obsługi Urzędu Skarbowego – Parter Pokój Nr 5A
Na stanowiskach obsługi podatników można załatwić większość spraw wymagających wizyty w Urzędzie, a w szczególności:
- obsługa zaświadczeń (złożenie wniosku i odebranie zaświadczenia o żądanej treści),
- złożenie zgłoszeń identyfikacyjnych i aktualizacyjnych NIP,
- potwierdzenie profilu zaufanego,
- załatwienie wszelkich spraw dot. kas fiskalnych,
- pobranie/złożenie formularzy deklaracji/wniosków obowiązujących w kontaktach z urzędem (PIT, CIT, VAT, NIP, PCC, SD),
- otrzymanie niezbędnych informacji na temat obowiązującego systemu podatkowego oraz poszczególnych podatków,
- złożenie wszelkich dokumentów kierowanych do Urzędu.
Na parterze budynku (po lewej stronie od wejścia głównego) zlokalizowane są pokoje biurowe Działu Obsługi Bezpośredniej (SOB):
- pok. 5 Punkt Umawiania Wizyt;
- pok. 5A Sala Obsługi;
- Pok. 5B pokój przyjmowania klientów na umówioną wizytę.
W drugiej części parteru, po prawej stronie od wejścia znajdują się:
- gabinet Naczelnika Urzędu, Zastępcy Naczelnika Urzędu oraz Sekretariat (pok.1);
- pokoje biurowe pracowników Działu Czynności Analitycznych i Sprawdzających (SKA) pok. 6- 10.
I Pięrto
Na I piętrze budynku zlokalizowane są pokoje biurowe pracowników następujących komórek organizacyjnych urzędu:
- Referat Kontroli Podatkowej oraz Identyfikacji i Rejestracji Podatkowej – pok.14, pok. 15,
- Referat Podatków Dochodowych i Podatku od Towarów i Usług oraz Podatków Majątkowych i Sektorowych (SPV) – pok. 11-12, 16-17,
- Dział Obsługi Bezpośredniej (SOB) - pok. 18-22.
Referat Spraw Wierzycielskich (SEW) prowadzenie spraw w zakresie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania - pok. 11.
III Piętro
Na III piętrze budynku zlokalizowane są pokoje biurowe pracowników następujących komórek organizacyjnych urzędu:
- Wieloosobowe Stanowisko Wsparcia (SWW) pok. 33
V Piętro
Na V piętrze budynku zlokalizowane są pokoje biurowe pracowników następujących komórek organizacyjnych urzędu:
- Referat Rachunkowości (SER) - sprawy z zakresu wpłat oraz zwrotu podatku -pok. 23, 27,28,
- Referat Egzekucji Administracyjnej (SEE) – pok. 26, 31,32
- Referat Spraw Wierzycielskich (SEW) - prowadzenie spraw w zakresie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania.- pok. 29, 30.
Dla poprawy jakości obsługi Klientów urzędu przed wejściem do Sali Obsługi oraz na korytarzach udostępnione są formularze rejestracyjne, deklaracje podatkowe oraz wzory wniosków.