ABC dla kół gospodyń wiejskich z podkarpacką KAS

ABC dla kół gospodyń wiejskich z podkarpacką KAS

ABC dla kół gospodyń wiejskich z podkarpacką KAS

Ekspertki KAS stoją przed wyświetlającą się prezentacją
Licznie zgromadzeni uczestnicy szkolenia siedzą w sali. Przed nimi stoją ekspertki KAS. Wyświetla się prezentacja.
  • Ekspertki Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) z Urzędu Skarbowego w Sanoku spotkały się z przedstawicielami kół gospodyń wiejskich powiatu sanockiego.
  • Na spotkaniu, które odbyło się w ramach inicjatywy „ABC… Kół Gospodyń Wiejskich" szczegółowo omówiono podatkowe aspekty działalności tego typu społecznych organizacji.

W Sanoku odbyło się spotkanie pracowników Urzędu Skarbowego w Sanoku z przedstawicielami kół gospodyń wiejskich. Ekspertki z podkarpackiej KAS przedstawiły i szczegółowo omówiły podatkowe aspekty działalności organizacji społecznych, jakimi są koła gospodyń wiejskich, w tym:

  • regulacje prawne oraz wybrane zagadnienia dotyczące prowadzenia działalności (np. w zakresie sprzedaży okazjonalnej, roku podatkowego, sprawozdania finansowego),
  • zasady ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kas rejestrujących,
  • zasady prowadzenia uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów oraz zestawienia przepływów finansowych (tryb i terminy składania zawiadomień o jej wyborze przez koła rozpoczynające i kontynuujące działalność),
  • zasady rozpoznawania przychodów i kosztów w ujęciu podatkowym,
  • zastosowanie zwolnień przedmiotowych w podatku dochodowym od osób prawnych (CIT),
  • zasady wypełniania zeznań podatkowych CIT-8 wraz z załącznikami CIT-8/O, CIT-D.

Spotkanie było również okazją do wyjaśnienia wątpliwości uczestników szkolenia, dotyczących stosowania przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w działalności kół gospodyń wiejskich.

Ekspertki z Urzędu Skarbowego w Sanoku przedstawiły także usługi i funkcjonalności jakie daje e-Urząd Skarbowy, w szczególności zalety korzystania z tej formy kontaktu dla kół gospodyń wiejskich. Omówiły możliwości wnioskowania o utworzenie konta organizacji i wyrażania zgody na e-korespondencję.

Podczas spotkania zaprezentowały także uczestnikom, działającą w ramach eMCeK, ogólnopolską infolinię KAS, która funkcjonuje od 1 października br. Dzięki niej klienci KAS mogą jeszcze łatwiej uzyskać informacje podatkowe oraz załatwić większość spraw online, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym.

Szkolenie cieszyło się dużym zainteresowaniem, uczestniczyło w nim 74 osoby.