Informacja dla osób z niepełną sprawnością ruchową
Adres: Urząd Skarbowy w Nisku, ul. 3-go Maja 32 B, 37-400 Nisko
Budynek Urzędu Skarbowego w Nisku nie jest w całości przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się.
Budynek usytuowany jest przy ul. 3-go Maja, w sąsiedztwie budynków użyteczności publicznej: Starostwa Powiatowego w Nisku, Przychodni Specjalistycznej, budynku Poczty Polskiej S.A. UP Nisko oraz budynków Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku.
Bezpośrednio do budynku Urzędu Skarbowego w Nisku nie można dojechać prywatnymi środkami transportu.
Urząd nie dysponuje własnym parkingiem, jak również miejscami parkingowymi dla osób z niepełną sprawnością. Najbliższy ogólnie dostępny parking znajduje się przy ul. 3-go Maja obok budynku Sądu Rejonowego w Nisku – I Wydział Cywilny.
Dojazd środkami komunikacji publicznej do budynku Urzędu Skarbowego w Nisku jest utrudniony ze względy na odległości od przystanków. Najbliższe przystanki autobusowe są w odległości ok. 1 km: przy ul. Kolejowej oraz ul. Tysiąclecia natomiast przystanki komunikacji miejskiej w odległości ok. 600-700 m: przy ul. Kwiatkowskiego i przy ul. Sandomierskiej.
Budynek Urzędu jest budynkiem dwukondygnacyjnym. Wejście do budynku usytuowane jest od strony parkingu Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku. Do budynku można dojść od ulicy 3-go Maja oraz od ul. Sandomierskiej. Chodniki prowadzące do Urzędu nie są wyposażone w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych/słabowidzących.
Wejście do budynku Urzędu usytuowane jest na równi z poziomem chodnika, nie występują progi oraz schody. Drzwi zewnętrzne o szerokości otworu 90 cm są przystosowane do potrzeb osób z niepełną sprawnością, w tym do przejazdu wózka. Przy drzwiach zewnętrznych po prawej stronie na ścianie budynku znajduje się wideodomofon obsługiwany przez pracownika kancelarii.
Po przekroczeniu pierwszych drzwi znajduje się przedsionek, w którym po prawej stronie na ścianie umieszczona została tablica tyflograficzna dla osób niewidomych i słabowidzących z opisami w alfabecie Braille'a. Na tablicy znajduje się mapa dotykowa prezentująca przestrzeń parteru urzędu, z rozmieszczeniem i opisem najważniejszych pomieszczeń.
Drugie drzwi wejściowe mają szerokość otworu 80 cm, jest możliwość poszerzenia przejścia poprzez odblokowanie prawego skrzydła przez pracownika urzędu.
Istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracownika budynku, po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby. Zgłoszenia należy kierować na nr telefonu: 15 877 77 19.
Po wejściu do budynku, po prawej stronie znajduje się kancelaria. Można w niej osobiście złożyć dokumenty, jak również uzyskać niezbędne informacje jak poruszać się po budynku oraz zgłosić potrzebę uzyskania pomocy. W budynku obowiązuje zasada, że pracownicy osobiście odbierają z kancelarii klientów umówionych jako osoby z niepełną sprawnością. Na Sali Obsługi Klienta znajduje się stolik z regulowaną wysokością blatu.
Z uwagi na brak windy w budynku Urzędu dla osób poruszających się przy pomocy wózka dostępny jest jedynie parter budynku. Korytarze mają szerokość m.in. 145 cm, co umożliwia swobodne poruszanie się osobom poruszającym się przy pomocy wózka.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a (za wyjątkiem tablicy tyflograficznej) i oznaczeń w druku powiększonym dla osób słabowidzących i niedowidzących.
Toaleta na parterze budynku jest przystosowana do potrzeb osób z niepełną sprawnością poruszających się przy pomocy wózka. W toalecie dla osób z niepełną sprawnością znajduje się również przewijak dla dzieci.
Budynek Urzędu nie posiada samodzielnego systemu alarmu pożarowego (SAP). Czujki przeciwpożarowe znajdujące się w budynku obsługuje centrala systemu sygnalizacji włamania i napadu. Budynek ma dwa wyjścia ewakuacyjne na parterze, do których prowadzą drogi komunikacji ogólnej wraz z jedną zlokalizowaną centralnie klatką schodową.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.