Jak załatwić sprawę w urzędzie

Jak załatwić sprawę w urzędzie

Jak załatwić sprawę w urzędzie

Sala obsługi podatnika

Przewodnik po Sali Obsługi Podatnika

Podstawowe stanowiska obsługi podatnika zlokalizowane są na parterze Urzędu Skarbowego w Mielcu w Sali Obsługi Podatnika –sala nr 1. Na stanowiskach obsługi podatników załatwianych jest większość spraw, które wymagają wizyty podatnika w Urzędzie.

Można załatwić sprawy z zakresu:

  • podatku dochodowego od osób fizycznych poza działalnością gospodarczą (PIT),
  • podatku dochodowego od osób fizycznych z działalności gospodarczej (PIT),
  • podatku dochodowego od osób prawnych (CIT)
  • spraw związanych z rejestracją i identyfikacja podatników i płatników ( NIP),
  • podatku od towarów i usług (VAT).

Podstawowe sprawy załatwiane na stanowiskach obsługi to:

  • uzyskanie informacji dotyczącej podatków PIT,CIT,VAT,
  • pobranie formularzy obowiązujących w kontaktach z urzędem ( PIT, CIT, VAT, NIP, VZM),
  • przyjmowanie wniosków, w tym wniosków dotyczących wydania zaświadczenia o żądanej treści i odebranie zaświadczenia,
  • przyjmowanie wszelkich dokumentów, podań, pism wyjaśniających składanych do Urzędu,
  • złożenie zgłoszeń identyfikacyjnych lub aktualizacyjnych , w tym związanych z aktualizacją adresu zamieszkania, rachunku bankowego dla osób nie prowadzących działalności gospodarczej,
  • przyjmowanie formularzy dotyczących spraw związanych z podatkiem od czynności cywilno-prawnych ( np. związane z zakupem samochodu)
  • wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach bądź stwierdzających stan zaległości.

Inne załatwiane sprawy w Urzędzie obsługiwane są :

  • w pokoju nr 14 – parter Urzędu gdzie załatwiane są sprawy z zakresu podatku od spadków i darowizn, oraz związane z podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

Sprawy załatwiane poza Salą Obsługi Podatnika

W pokoju nr (parter) można załatwić sprawy związane z podatkiem:

  • od czynności cywilnoprawnych (umowy sprzedaży pojazdów i innych rzeczy ruchomych, ustanowienia hipoteki, umowy pożyczki, umowy spółki itp.),
  • od spadków i darowizn (nabycie tytułem spadku, darowizny, zasiedzenia itp.)

Sprawy załatwiane na stanowisku to:

  • informacja bezpośrednia i telefoniczna (tel. 017 780 00 98),
  • przyjmowanie deklaracji, zeznań, zgłoszeń,
  • przyjmowanie wniosków o wydanie zaświadczenia w w/w sprawach,
  • informacja dla osób niepełnosprawnych.

Zakres spraw:

  • Postępowanie w sprawie określenia wysokości podatku od czynności cywilnoprawnych,
  • Postępowanie w sprawie ustalenia podatku od spadków i darowizn.

Druki formularzy podatkowych

Przed wejściem na Salę Obsługi Podatnika znajduje się regał, w którym mogą Państwo pobrać niezbędne druki formularzy podatkowych.

Skrzynka oddawcza

W holu Urzędu umieszczona jest skrzynka oddawcza, do której możecie Państwo wrzucać dokumenty, jeśli nie chcecie ich uprzedniej weryfikacji formalnej dokonanej przez pracowników i nie wymagacie potwierdzenia odbioru.

Do skrzynki można wrzucać dokumenty do godziny 18:00.

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 05.05.2015 Data publikacji: 05.05.2015 13:59 Data ostatniej modyfikacji: 03.01.2025 08:29
Autor: Magdalena Remiszewska Osoba publikująca: Edyta Furman Osoba modyfikująca: Paweł Staszkiewicz
Rejestr zmian