Obsługa podatnika
Podstawowe stanowiska do spraw bezpośredniej obsługi podatników zlokalizowane są na parterzeUrzędu w Salach Obsługi Podatnika.
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadzono nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:
- elektronicznie– dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym dostępnej na naszej stronie internetowej;
- telefonicznie– pod numerem telefonu13 4373583 lub 13 4373584;
- podczas osobistej wizytyw urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.
Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.
Urząd Skarbowy przyjmuje umówionych klientóww:
- poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
- wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.
Punkt rejestracji wizyt oraz podstawowe stanowiska do spraw bezpośredniej obsługi podatników zlokalizowane są na parterze Urzędu Skarbowego, w Salach Obsługi Podatnika.
Tam możecie Państwo załatwić większość spraw, z którymi przychodzicie do Urzędu, tj.:
· pobrać wszelkie rodzaje formularzy obowiązujących w kontaktach z urzędem (PIT, NIP, PCC, SD, AKCU),
· złożyć uzupełnione formularze,
· złożyć wniosek i odebrać zaświadczenieo żądanej treści,
· potwierdzić profil zaufany,
· złożyć wszelkie dokumenty i wnioskiz którymi przychodzicie do Urzędu,
· załatwić formalności związane z umowami kupna-sprzedaży opodatkowanymi podatkiem od czynności cywilnoprawnych (np.kupno samochodu),
· załatwić formalności związane z opłatą akcyzy.
Ponadto po wejściu do urzędu, obok punktu umów wizytę, udostępniono druki rejestracyjne, deklaracje i zeznania podatkowe wraz z załącznikami.
Zaraz przy wejściu do urzędu po lewej stronie umieszczono „Skrzynkę oddawczą". Można w niej składać dokumenty po godzinach pracy urzędu.
Skargi i wnioski
Osoby zgłaszające skargi i wnioski mają możliwość przedstawienia ich w poniedziałki, środy, piątki w godzinach od 10:00 do 13:00 po uprzednim ustaleniu terminu spotkania. W sprawach pilnych osoby zgłaszające skargi i wnioski przyjmowane są przez Naczelnika Urzędu Skarbowego lub Zastępców – w godzinach pracy Urzędu w każdy dzień roboczy.
Skargi i wnioski wnoszone pisemnie można składać:
- w siedzibie Urzędu Skarbowego lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Skarbowy w Krośnie, ul. Składowa 5, 38-400 Krosno,
- faksem pod numer 13 43 73 508,
- pocztą elektroniczną na adres: us.krosno@mf.gov.pl,
- elektroniczną skrzynką podawczą ePUAP (adres skrytki Urzędu Skarbowego w Krośnie: /j79p3cap2i/.
Skargi i wnioski, zarówno nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisem § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46) skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
W przypadku wniesienia ustnie skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Urzędu sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.