Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

Kontur wózka inwalidzkiego na niebieskim tle

Informacja dla osób z niepełną sprawnością ruchową

Na zdjęciu budynek Urzędu Skarbowego w Dębicy

Adres: Urząd Skarbowy w Dębicy ul. Kolejowa 21, 39-200 Dębica
Budynek Urzędu Skarbowego w Dębicy jest pozbawiony barier architektonicznych i jest dostępny dla osób z niepełną sprawnością.

Budynek zlokalizowany jest w centralnej części miasta Dębicy przy ul. Kolejowej 21.
Główne wejście do budynku usytuowane jest od strony ulicy Kolejowej.

Powierzchnia użytkowa, na której stoi budynek jest nieogrodzona, ogólnodostępna.  Dostępność komunikacyjna jest łatwa, dotyczy to zarówno ruchu kołowego jaki pieszego.
W układzie komunikacyjnym obiekt Urzędu posiada dwie możliwości dojazdu do centrum miasta Dębicy, przyjmując wyjazd na ulicę Kolejową w lewo i prawo.
Przybliżone odległości  Urzędu do wybranych punktów komunikacyjnych wynoszą:

  • od stacji PKP -300 m
  • od stacji PKS- 250 m

Obiekt Urzędu jest budynkiem murowanym o trzech kondygnacjach naziemnych oraz jednej podziemnej.

Od strony głównego wejścia znajduje się parking wyłożony kostką brukową.
Na parkingu urzędu skarbowego zostały wydzielone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełną sprawnością zlokalizowane blisko wjazdu na parking. Miejsca te są odpowiednio oznakowane.

Podjazd przy schodach umożliwia sprawne poruszanie się osobom  na wózku inwalidzkim i wejście do urzędu. Drzwi wejściowe (główne) otwierane są automatycznie i są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. W przejściu między zewnętrznymi i wewnętrznymi drzwiami głównymi po prawej stronie znajduje się domofon, obsługiwany przez pracownika ochrony. Obok domofonu umieszczona została również tablica tyflograficzna z opisami w alfabecie Braille'a dla osób niewidomych i słabowidzących. Na tablicy znajduje się mapa dotykowa prezentująca przestrzeń urzędu, z rozmieszczeniem i opisem najważniejszych pomieszczeń.

Do budynku  i wszystkich pomieszczeń  biurowych Urzędu osoba z niepełną sprawnością  może  wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Po wejściu do budynku po lewej stronie od wejścia głównego znajduje się recepcja/ pomieszczenie ochrony. Można w niej uzyskać niezbędne informacje jak poruszać się po budynku oraz zgłosić potrzebę uzyskania pomocy. Po prawej stronie od wejścia głównego znajduje się Sala Obsługi Klienta, na której załatwiane są wszystkie typowe sprawy. Na Sali Obsługi Klienta zamontowany został stolik z regulowaną wysokością blatu oraz ławka, na której klient z niepełną sprawnością może odpocząć.
W prawej części Sali Obsługi Podatnika znajduje się stanowisko komputerowe z bezpośrednim dostępem do strony: podatki.gov.pl, wizyta.podatki.gov.pl oraz platformy e-PUAP. Na tym stanowisku można złożyć zeznanie podatkowe za pomocą usługi „Twój e-PIT", wygenerować własny mikrorachunek podatkowy, umówić wizytę w urzędzie skarbowym lub założyć konto na e-PUAP.

W razie konieczności obsługi osoby z  niepełną sprawnością w pomieszczeniach na wyższych piętrach, można skorzystać z windy. Wejście do windy, a zarazem do tych pomieszczeń biurowych, udostępniane jest przez pracownika ochrony, który w razie potrzeby udzieli wszelkich informacji i pokieruje do odpowiedniego pokoju.

W wysokiej części parteru (5 schodów w górę) po lewej stronie od wejścia, znajdują się pomieszczenia, do których można się udać w sprawach spadków i darowizn (pokój 112) oraz innych sprawach prowadzonych przez Urząd, w szczególności w zakresie egzekucji administracyjnej, rachunkowości i rejestracji podatkowej (pokój 113). Tam też znajduje się pomieszczenie sanitarne przystosowane do korzystania przez osoby z niepełną sprawnością. Do tej części parteru osoba z niepełną sprawnością ruchową może dostać się za pomocą platformy schodowej, która obsługiwana jest przez pracownika ochrony.

Kierownictwo  oraz wszyscy  pracownicy urzędu w miarę swoich możliwości dokładają wszelkich starań, aby osoby z niepełną sprawnością mogły korzystać  z pełni swoich praw w prowadzonych w tut. Urzędzie sprawach podatkowych.
Dla zapewnienia optymalnego obsłużenia klienta z niepełną sprawnością decyzją Naczelnika wprowadzono następujące zasady:

  • identyfikacja osoby  z widoczną  niepełną sprawnością  następuje  przy wejściu do budynku  przez pracownika ochrony  lub każdego innego pracownika urzędu, np. przechodzącego obok;
  • pracownik  ten podchodzi do osoby z niepełną sprawnością  i po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy ustala przyczynę  jej wizyty w urzędzie;
  • identyfikuje  komórkę organizacyjną właściwą do załatwiania sprawy i powiadamia o tym kierownika tej komórki;
  • kierownik wyznacza pracownika, który schodzi  do klienta  i jeżeli jest to możliwe, na miejscu  pomaga mu w załatwieniu stosownych formalności. Jeśli natomiast  dla załatwienia sprawy niezbędne jest przejście do innego  pomieszczenia, pracownik  ten odprowadza  tam osobę z niepełną sprawnością  i towarzyszy jej aż do czasu opuszczenia budynku.
  • osoby z  niepełną sprawnością oraz osoby uprawnione są obsługiwane poza kolejnością.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a (za wyjątkiem tablicy tyflograficznej)  i oznaczeń w druku powiększonym dla osób słabowidzących i niedowidzących.

Toalety w budynku na pierwszym i drugim piętrze nie są przystosowane do potrzeb osób  poruszających się na wózkach.

W budynku znajduje się Sala Konferencyjna do organizacji wydarzeń, spotkań, szkoleń oraz dni otwartych z możliwością dostępu dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

W budynku Urzędu Skarbowego w Dębicy działa pętla indukcyjna.

W budynku zainstalowany jest system sygnalizacji pożarowej z powiadomieniem głosowym i świetlnym. Uruchomienie systemu sygnalizacji pożarowej powoduje zjazd windy na parter i jej blokadę. Jedyną drogą ewakuacyjną są dwie klatki schodowe.

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 06.10.2020 Data publikacji: 06.10.2020 10:13 Data ostatniej modyfikacji: 19.02.2024 09:58
Autor: Urząd Skarbowy w Dębicy Osoba publikująca: Paweł Staszkiewicz Osoba modyfikująca: Teresa Piechowicz-Barzyk
Rejestr zmian