Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

Kontur wózka inwalidzkiego na niebieskim tle

Informacja dla osób z niepełną sprawnością ruchową

Na zdjęciu budynek Urzędu Skarbowego w Sanoku

Adres:Urząd Skarbowy w Sanoku, ul. HenrykaSienkiewicza 1, 38-500 Sanok. Siedziba Urzędu Skarbowego w Sanoku mieści się w budynku biurowo-usługowym przy ul. Henryka Sienkiewicza 1 należącym do Sanockiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Sanoku.

Budynek nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się.

Urząd użytkuje pomieszczenia biurowe na parterze, pierwszym piętrze oraz części piątego piętra.

Budynek usytuowany jest w ścisłym Centrum Sanoka, otoczony ulicami Tadeusza Kościuszki, Feliksa Gieli, Henryka Sienkiewicza.

Do Urzędu można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej.

Najłatwiej dotrzeć do wejścia głównego budynku urzędu od strony ulicy Tadeusza Kościuszki (róg ulicy Henryka Sienkiewicza).

Urząd nie posiada parkingu z wyznaczonymi miejscami parkingowymi dla osób z niepełną sprawnością ruchową.

Budynek, w którym mieści się Urząd jest budynkiem wysokim, o siedmiu kondygnacjach nadziemnych i jednej podziemnej. Wejście główne do budynku usytuowane jest od ulicy Tadeusza Kościuszki (róg ul. Sienkiewicza). Po obu stronach ulicy znajdują się chodniki, które nie są wyposażone w ścieżki naprowadzające dla niewidomych/słabowidzących. Chodnik prowadzący do wejścia przystosowany jest dla osób z niepełną sprawnością ruchową (pochylnia).

Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Wejście główne budynku prowadzi do holu (część wspólna wszystkich użytkowników budynku), w którym znajdują się schody oraz po lewej stronie winda. Dokumenty dostarczane osobiście do Urzędu można złożyć w Sali Obsługi Urzędu Skarbowego w Sanoku znajdującej się na parterze budynku w pokoju 5A. Dodatkowo
w holu głównym budynku zostały umieszczone skrzynki, do których można wrzucić korespondencję do urzędu (w tym przypadku nie ma możliwości potwierdzenia złożenia dokumentów).
Istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracowników urzędu, po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby.
Zgłoszeń można dokonać na nr telefonu: 134616316, e-mail: us.sanok@mf.gov.pl.

Korytarze w budynku mają szerokość min. 145 cm, co umożliwia swobodne poruszanie się osobom z niepełnosprawnoscią, poruszającym się przy pomocy wózka.
Również winda umożliwia poruszanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową (poruszającym się przy pomocy wózka).
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób słabowidzących i niedowidzących.
Toalety w budynku nie są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością poruszających się przy pomocy wózka.
Urząd nie posiada sali konferencyjnej do organizacji wydarzeń przeznaczonych dla osób poruszających się przy pomocy  wózka.
W budynku zainstalowany jest system sygnalizacji pożarowej z powiadomieniem akustycznym. Akcja ewakuacyjna na wypadek pożaru prowadzona jest z wykorzystaniem klatki schodowej przy wyłączeniu windy.
Do budynku i pomieszczeń zajmowanych przez Urząd Skarbowy w Sanoku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 12.10.2020 Data publikacji: 12.10.2020 10:01 Data ostatniej modyfikacji: 29.02.2024 15:10
Autor: Urząd Skarbowy w Sanoku Osoba publikująca: Paweł Staszkiewicz Osoba modyfikująca: Teresa Piechowicz-Barzyk
Rejestr zmian