Podstawowe stanowisko do spraw bezpośredniej obsługi podatników zlokalizowane jest na parterze Urzędu Skarbowego w Przemyślu na Sali Obsługi Podatnika.
Stanowisko nr 1 (Sala obsługi). Możecie tam załatwić większość spraw, z którymi Podatnicy przychodzą do Urzędu, tj.:
- złożyć lub zaktualizować dane związane z aktualizacją i identyfikacją podatkową (adres zamieszkania, rachunek bankowy),
- pobrać wszelkie rodzaje formularzy obowiązujących w kontaktach z urzędem (PIT, CIT, VAT, NIP, SD, PCC),
- złożyć uzupełnione formularze,
- złożyć wniosek i odebrać zaświadczenie o żądanej treści / w tym o niezaleganiu/,
- złożyć wszelkie dokumenty i wnioski składane do Urzędu,
- otrzymać informację na temat funkcjonowania systemu podatkowego i poszczególnych podatków.
Informacyjnie podaje się, że stanowisko funkcjonuje ciągle, natomiast dodatkowe stanowiska - docelowo do czterech stanowisk - są uruchamiane w zależności od ilości klientów odwiedzających Urząd w danym okresie (przede wszystkim w okresie przyjmowania zeznań rocznych).
Na parterze, po prawej stronie od wejścia, za informacją znajduje się pokój biurowy dla klientów, którzy przychodzą do Urzędu w sprawach:
- pokój nr 109 - można tutaj załatwić sprawy dot. spadków i darowizn /ustalenia podatku od spadków i darowizn, wydawanie zaświadczeń w sprawie podatku od spadków i darowizn/ oraz załatwić formalności związane z umowami kupna-sprzedaży opodatkowanymi podatkiem od czynności cywilnoprawnych (np.: kupno samochodu w kraju),
Na parterze, po lewej stronie od wejścia, znajdują się pokoje biurowe dla klientów, którzy przychodzą do Urzędu w sprawach:
- pokój 100 – można tutaj załatwić sprawy dot. podatku akcyzowego (kupno samochodu za granicą)
- prowadzonej przez Urząd egzekucji administracyjnej - pokoje 105-108.
Urząd Skarbowy w Przemyślu nie posiada własnej kasy - wpłat podatków i opłat można dokonywać za pośrednictwem terminala (bez prowizji - CIT, PIT, VAT, PCC, SD, KP, CUK, ALK, eToll, mandaty I US w Opolu) lub np. w kasie zlokalizowanej na ul. Lwowskiej 9, 37-700 Przemyśl (z prowizją).
Skargi i wnioski
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Przemyślu przyjmuje zgłaszających skargi i wnioski od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00.
Skargi i wnioski wnoszone pisemnie można składać:
• w siedzibie Urzędu Skarbowego (pokój 310) lub za pośrednictwem poczty na adres: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Przemyślu
ul. Lwowska 9a
37-700 Przemyśl
- faksem pod numer : 16 678 81 48
- pocztą elektroniczną na adres: us.przemysl@mf.gov.pl
- elektroniczną skrzynką podawczą ePUAP
Skargi i wnioski, zarówno nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisem § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46) skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
W przypadku wniesienia ustnie skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Urzędu sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.