Sala obsługi podatnika
Przewodnik po Sali Obsługi Podatnika
Podstawowe stanowiska obsługi podatnika zlokalizowane są na parterze Urzędu Skarbowego w Mielcu w Sali Obsługi Podatnika –sala nr 1. Na stanowiskach obsługi podatników załatwianych jest większość spraw, które wymagają wizyty podatnika w Urzędzie.
Można załatwić sprawy z zakresu:
- podatku dochodowego od osób fizycznych poza działalnością gospodarczą (PIT),
- podatku dochodowego od osób fizycznych z działalności gospodarczej (PIT),
- podatku dochodowego od osób prawnych (CIT)
- spraw związanych z rejestracją i identyfikacja podatników i płatników ( NIP),
- podatku od towarów i usług (VAT).
Podstawowe sprawy załatwiane na stanowiskach obsługi to:
- uzyskanie informacji dotyczącej podatków PIT,CIT,VAT,
- pobranie formularzy obowiązujących w kontaktach z urzędem ( PIT, CIT, VAT, NIP, VZM),
- przyjmowanie wniosków, w tym wniosków dotyczących wydania zaświadczenia o żądanej treści i odebranie zaświadczenia,
- przyjmowanie wszelkich dokumentów, podań, pism wyjaśniających składanych do Urzędu,
- złożenie zgłoszeń identyfikacyjnych lub aktualizacyjnych , w tym związanych z aktualizacją adresu zamieszkania, rachunku bankowego dla osób nie prowadzących działalności gospodarczej,
- przyjmowanie formularzy dotyczących spraw związanych z podatkiem od czynności cywilno-prawnych ( np. związane z zakupem samochodu)
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach bądź stwierdzających stan zaległości.
Inne załatwiane sprawy w Urzędzie obsługiwane są :
- w pokoju nr 14 – parter Urzędu gdzie załatwiane są sprawy z zakresu podatku od spadków i darowizn, oraz związane z podatkiem od czynności cywilnoprawnych.
Sprawy załatwiane poza Salą Obsługi Podatnika
W pokoju nr (parter) można załatwić sprawy związane z podatkiem:
- od czynności cywilnoprawnych (umowy sprzedaży pojazdów i innych rzeczy ruchomych, ustanowienia hipoteki, umowy pożyczki, umowy spółki itp.),
- od spadków i darowizn (nabycie tytułem spadku, darowizny, zasiedzenia itp.)
Sprawy załatwiane na stanowisku to:
- informacja bezpośrednia i telefoniczna (tel. 017 780 00 98),
- przyjmowanie deklaracji, zeznań, zgłoszeń,
- przyjmowanie wniosków o wydanie zaświadczenia w w/w sprawach,
- informacja dla osób niepełnosprawnych.
Zakres spraw:
- Postępowanie w sprawie określenia wysokości podatku od czynności cywilnoprawnych,
- Postępowanie w sprawie ustalenia podatku od spadków i darowizn.
Druki formularzy podatkowych
Przed wejściem na Salę Obsługi Podatnika znajduje się regał, w którym mogą Państwo pobrać niezbędne druki formularzy podatkowych.
Skrzynka oddawcza
W holu Urzędu umieszczona jest skrzynka oddawcza, do której możecie Państwo wrzucać dokumenty, jeśli nie chcecie ich uprzedniej weryfikacji formalnej dokonanej przez pracowników i nie wymagacie potwierdzenia odbioru.
Do skrzynki można wrzucać dokumenty do godziny 18:00.
Skargi i wnioski
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Mielcu przyjmuje zgłaszających skargi i wnioski w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30
Skargi i wnioski wnoszone pisemnie można składać:
- w siedzibie Urzędu Skarbowego (pokój 35) lub za pośrednictwem poczty na adres: 39-300 Mielec ul. Żeromskiego 13.
- faksem pod numer (17) 7800001
- pocztą elektroniczną na adres: us.mielec@mf.gov.pl
- elektroniczną skrzynką podawczą ePUAP
Skargi i wnioski, zarówno nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisem § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46) skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
W przypadku wniesienia ustnie skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Urzędu sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.