Obsługa podatnika
Podstawowe stanowiska do spraw bezpośredniej obsługi podatników zlokalizowane są na parterze Urzędu w Sali Obsługi Podatnika.
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadzono nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym dostępnej na naszej stronie internetowej;
- telefonicznie – 22 330 03 30 - wybierz 1, następnie wybierz 8;
- podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.
Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.
Urząd Skarbowy przyjmuje umówionych klientów w:
- poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
- wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.
Punkt rejestracji wizyt oraz podstawowe stanowiska do spraw bezpośredniej obsługi podatników zlokalizowane są na parterze Urzędu Skarbowego, na prawo od wejścia, w Sali Obsługi Podatnika.
Tam możecie Państwo załatwić większość spraw, z którymi przychodzicie do Urzędu, tj.:
- pobrać wszelkie rodzaje formularzy obowiązujących w kontaktach z urzędem (PIT, NIP, PCC, SD),
- złożyć uzupełnione formularze,
- złożyć wniosek i odebrać zaświadczenie o żądanej treści,
- złożyć wszelkie dokumenty i wnioski z którymi przychodzicie do Urzędu,
- załatwić formalności związane z umowami kupna-sprzedaży opodatkowanymi podatkiem od czynności cywilnoprawnych (np. kupno samochodu).
Ponadto przed wejściem do Sali, obok kiosku, udostępniono druki rejestracyjne, deklaracje i zeznania podatkowe wraz z załącznikami.
Zaraz przy wejściu do urzędu po lewej stronie umieszczono „Skrzynkę oddawczą". Można w niej składać dokumenty po godzinach pracy urzędu, tj. od 15.00 do 17.00, codziennie od wtorku do piątku, a w poniedziałki do godziny 18:00.