Jak załatwić sprawę w urzędzie

Jak załatwić sprawę w urzędzie

Jak załatwić sprawę w urzędzie

Skargi i wnioski

Osoby zgłaszające skargi i wnioski mają możliwość przedstawienia ich w  poniedziałki w godzinach od 13:00 do 17:00 po uprzednim ustaleniu terminu spotkania. W sprawach pilnych skargi i wnioski przyjmowane są przez Naczelnika Urzędu Skarbowego lub Zastępcę - godzinach pracy Urzędu w każdy dzień roboczy.

Skargi i wnioski wnoszone pisemnie można składać:

  • w siedzibie Urzędu Skarbowego lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Skarbowy w Dębicy, ul. Kolejowa 21, 39-200 Dębica,
  • faksem pod numer 14 68 05 226,
  • pocztą elektroniczną na adres: us.debica@mf.gov.pl,
  • elektroniczną skrzynką podawczą ePUAP (adres skrytki Urzędu Skarbowego w Dębicy:  /6j8qo4ii9y/skrytka).

Skargi i wnioski, zarówno nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisem § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46) skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
W przypadku wniesienia ustnie skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Urzędu sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.

Obsługa podatnika

Podstawowe stanowiska do spraw bezpośredniej obsługi podatników zlokalizowane są na parterze Urzędu w Sali Obsługi Podatnika.

W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadzono nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

  • elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym dostępnej na naszej stronie internetowej;
  • telefonicznie – 22 330 03 30 - wybierz 1, następnie wybierz 8;
  • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.

Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu - umów wizytę.

Urząd Skarbowy przyjmuje umówionych klientów w:

  • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
  • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.

Punkt rejestracji wizyt oraz podstawowe stanowiska do spraw bezpośredniej obsługi podatników zlokalizowane są na parterze Urzędu Skarbowego, na prawo od wejścia, w Sali Obsługi Podatnika.
Tam możecie Państwo załatwić większość spraw, z którymi przychodzicie do Urzędu, tj.:

  • pobrać wszelkie rodzaje formularzy obowiązujących w kontaktach z urzędem (PIT, NIP, PCC, SD),
  • złożyć uzupełnione formularze,
  • złożyć wniosek i odebrać zaświadczenie o żądanej treści,
  • złożyć wszelkie dokumenty i wnioski z którymi przychodzicie do Urzędu,
  • załatwić formalności związane z umowami kupna-sprzedaży opodatkowanymi podatkiem od czynności cywilnoprawnych (np. kupno samochodu).

Ponadto przed wejściem do Sali, obok kiosku, udostępniono druki rejestracyjne, deklaracje i zeznania podatkowe wraz z załącznikami.
Zaraz przy wejściu do urzędu po lewej stronie umieszczono „Skrzynkę oddawczą". Można w niej składać dokumenty po godzinach pracy urzędu, tj. od 15.00 do 17.00, codziennie od wtorku do piątku, a w poniedziałki do godziny 18:00.

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 11.02.2019 Data publikacji: 07.05.2015 10:24 Data ostatniej modyfikacji: 04.10.2024 13:35
Autor: Magdalena Nanuś-Łęcka Osoba publikująca: Edyta Furman Osoba modyfikująca: Edyta Furman
Rejestr zmian