W dniu 7 marca 2017r. w siedzibie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Rzeszowie odbyła się konferencja skierowana do przedsiębiorców województwa podkarpackiego poświęcona "Współdziałaniu administracji państwowej zprzedsiębiorcami na tle zatrudnienia pracowników , w tym kwestii związanych z korzystaniem z usług outsourcingu pracowniczego". Izbę Administracji Skarbowej w Rzeszowie reprezentowała P. Beata Prus, która podczas konferencji przedstawiła działania podejmowane przez organy podatkowe w zakresie kontroli usług outsourcingu pracowniczego.
Organizatorem i gospodarzem Konferencji był Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Rzeszowie w imieniu którego głos zabierali: P. Ewa Papiewska-Borkowska – Dyrektor Oddziału, P. Nina Putyło Z-ca Dyrektora, P. Edyta Jarosz- Ryznar oraz P. Aneta Irzyk.
W spotkaniu uczestniczyli:
- przedsiębiorcy,
- członek Zarządu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - dr Marcin Wojewódka,
- przedstawiciele Centrali Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - P. Agata Wiśniewska-Półtorak Dyrektor Departamentu Realizacji Dochodów,
- przedstawiciel Państwowej Inspekcji Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Rzeszowie - P. Tomasz Płachta Nadinspektor pracy, Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie - P. Beata Prus.
W trakcie spotkania poruszone zostały tematy związane z:
- uprawnieniami poszczególnych organów w prowadzonych przez nie kontrolach,
- najczęstszymi stwierdzonymi nieprawidłowościami,
- działaniami podejmowanymi w celu realizacji usługowej sfery działania administracji
- inicjatywami ustawodawczymi które mogą wpłynąć na zwiększenie bezpieczeństwa przy zawieraniu umów z zakresu outsourcingu.
Po wystąpieniach przedstawicieli poszczególnych instytucji odbyła się dyskusja związana z tematem konferencji.