Zasady prowadzenia rejestrów i archiwów regulują m.in:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- Regulamin organizacyjny Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie.
- Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izby administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w prawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej
- Zarządzenie Nr 37 Ministra Finansów z dnia 14 sierpnia 2012 r. w sprawie postępowania w przypadku zaskarżenia do sądu administracyjnego decyzji, postanowienia lub innego aktu albo czynności z zakresu administracji publicznej oraz rejestrów prowadzonych w tych sprawach (Dz. Urz. MF z 2012 r. poz. 44).
Izba Administracji Skarbowej prowadzi:
- Rejestry pism i spraw.
- Ewidencje w zakresie ochrony informacji niejawnych i innych tajemnic prawnie chronionych.
- Ewidencję skarg wnoszonych do WSA i NSA.
- Rejestr skarg i wniosków.
- Listę biegłych skarbowych
- Archiwum zakładowe:
- wchodzi w skład Referatu Archiwum,
- udostępnienie odbywa się w pomieszczeniu biurowym archiwum zakładowego, w obecności pracownika prowadzącego archiwum,
- korzystający z dokumentacji archiwum zakładowego ponoszą odpowiedzialność za całość udostępnionych im materiałów i ich zwrot w wyznaczonym terminie.
Archiwum zakładowe udostępnia informacja dla celów naukowo-badawczych na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010, Nr 182, poz. 1228).
Wszelkie czynności związane z rejestrowaniem, ewidencjonowaniem i archiwizowaniem dokumentów są dokonywane w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oraz regulacje wewnętrzne.