Skargi i wnioski są przyjmowane i rozpatrywane na podstawie przepisów Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skargi i wnioski wnoszone pisemnie można składać:
- w siedzibie Urzędu Skarbowego (pokój 110B sekretariat oraz pokój 2B kancelaria ogólna) lub za pośrednictwem poczty na adres: Drugi Urząd Skarbowy w Rzeszowie, ul. Siemieńskiego 18,35-234 Rzeszów
- faksem pod numer 17 864 23 75,
- pocztą elektroniczną na adres: us.rzeszow2@mf.gov.pl
- elektroniczną skrzynką podawczą e-PUAP
Skargi i wnioski, zarówno nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisem § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46) skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
W przypadku wniesienia ustnie skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Urzędu sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
Przyjmowanie obywateli, w tym w sprawach skarg i wniosków przez Kierownictwo Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie
Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie lub wyznaczony Zastępca przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 13.00 do 17.00 w siedzibie Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie przy ul. Siemieńskiego 18, 35-234 Rzeszów, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania.
Klienci zainteresowani przyjęciem w innych godzinach lub w innym dniu tygodnia mają możliwość ustalenia indywidualnego terminu spotkania za pośrednictwem sekretariatu Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie, tel. 17 875 14 35.
Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków w Drugim Urzędzie Skarbowym w Rzeszowie
Organy państwowe obowiązane są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych przez siebie dniach i godzinach.
Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków dokonują pracownicy Referatu Sekretariatu (SWS) Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie w każdy wtorek w godzinach pracy organu. Istnieje możliwość ustalenia dogodnego dla klientów terminu przyjęcia w sprawach skarg i wniosków w godzinach późniejszych, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i godziny spotkania, tel. 17 875 14 35.